سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اصول مشتری مداری در دیجیتال مارکتینگ

اصول مشتری مداری در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ نامی که امروزه در عرصه تجارت به دلیل وضعیت فعلی جامعه جهانی به شدت گسترش پیدا کرده است. ویروس کرونا با شیوع گسترده خود در سطح جهان باعث شد که اینگونه فعالیت اینترنتی که به کسب و کارهای اینترنتی شناخته می شود به شدت گسترش پیدا کند. لذا اگر صاحبان مشاغل میخواهند خود را در عرصه تجارت حفظ کنند و رقابتی سود آور در کنار رقبای خود داشته باشند به آنها دنبال کردن مسیر دیجیتال مارکتینگ بسیار توصیه میشود.در ادامه مقاله با فروشگاه فندق همراه شوید تا به بررسی اصول مشتری مداری در دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

این نوع فعالیت با خود اصولی را به همراه دارد که اگر پیگیری نشود قطعا نتیجه ای را هم به همراه نخواهد داشت. بنابراین اگر شما به عنوان یکی از صاحبان مشاغل هستید که در این حوزه فعالیت میکنید پیشنهاد میکنیم تا با ما همراه شوید چرا که ما در این نوشته تلاش خواهیم کرد تا مهمترین اصول مشتری مداری در دیجیتال مارکتینگ را برای شما بازگو کنیم.

اهمیت اصول مشتری مداری در تجارت اینترنتی

مشتری مداری مهمترین عنصری است که باید در هر کسب و کاری به آن توجه شود. چرا که آنچه کسب و کار شما را موفق میکند جذب هرچه بیشتر مشتری است.  شاید این مسله برای شما راحت به نظر برسد و فکر کنید که به راحتی میتوانید از طریق راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی محصول خود را به فروش برسانید. اما به خاطر داشته باشید که این مسله به همین راحتی ها هم که به زبان می آید آسان نیست. هر کاری زمانی موفق است که شما راه ها و اصول آن را به خوبی رعایت کرده باشید.

اصول مشتری مداری در دیجیتال مارکتینگ

شما در عرصه خرید و فروش خود تنها نیستید در کنار شما رقبای هستند که اگر اصول مشتری مداری در دیجیتال مارکتینگ را به خوبی رعایت کنند بر شما پیشی گرفته و جایگزین شما نزد مشتریانتان خواهند شد. مشتری مسلما به سمت کسب و کاری خواهد رفت که برای او احترام بیشتری قائل شده باشند و در قبال مبلغی که پرداخت می کند بهترین محصول یا خدمات را نیز دریافت نماید.

شاید اینگونه به نظر برسد که از دست دادن اعتماد یک مشتری یا تعداد کمی از مشتریان بی اهمیت است اما باید عرض کنیم که چرخه از دست دادن مشتریان قطعا از یک حلقه زنجیر کوچک شروع میشود. با این روند شما کم کم تمامی مشتریان به الفعل و بالقوه خود را در درازمدت از دست خواهید داد. این مسله یعنی شکست کسب و کار شما. با این وجود نگران نباشید ما این جا هستیم تا به شما چند اصل مهم مشتری مداری در دیجتال مارکتینگ را ارائه نماییم.

1- اهمیت به پیام ها و دیدگاه های مشتریان

زمانی که شما مشغول به فعالیت در عرصه دیجیتال مارکتینگ هستید متاسفانه کاربر مجازی امکان ارتباط حضوری و چشمی با شما ندارد. لذا پاسخگو بودن به پیامها و دیدگاهشان میتواند گویای اینگونه رابطه و اهمیت دادن به نظرات و پرسش های آنها باشد.

2- امکان تعامل مستقیم یا تلفنی با مشتری

زمانی کسب و کار شما موفق است که به کاربر این اطمینان را بدهید که میتواند در صورت نیاز به صورت حضوری یا تلفنی با شما ارتباط بگیرد. لذا اطلاعات تماس خود را در اختیار کاربر قرار دهید.

3-امکان دسترسی به دیدگاه سایر مشتریان  برای مشتری

در صفحه دیدگاه ها معمولا مشتریان از تجربیات خود در مورد میزان رضایتشان از خرید و سایت شما را لحاظ می کنند اجازه دهید تا سایر کاربر این گونه نظرات را جویا شوند تا حس بهتری نسبت به خرید از شما داشته باشند.

4- فراهم کردن سهولت در خرید

یکی از مشکلاتی که کاربران مجازی با آن درگیر هستند مشکلات خرید به صورت اینترنتی است اگر سایت شما صفحه درگاه بانکی خوبی را در اختیار کاربر قرار ندهد آنها را از خرید مجدد از سایت شما دلسرد خواهد کرد.

5- دسترسی آسان به محصولات و خدمات

اینطور در نظر بگیرید که کاربر وارد یک سایت شلوغ و در هم شود و محصول مورد نظر خود را به سختی پیدا کند و باعث دلسردی او از سایت شما شود. لذا امکاناتی مانند سرچ محصول و دست بندی درست محصول را در اختیار او قرار دهید.

اصول مشتری مداری در دیجیتال مارکتینگ

6- طراحی و دیزاین مناسب سایت

یکی دیگر از نکات مهم اصول مشتری مداری  در دیجیتال مارکتینگ توجه به چیدمان سایت است. توجه به چیدمان و طراحی مناسب سایت باعث جذب هر چه بیشتر کاربر می شود و او را برای مراجعات بعدی نیز ترغیب خواهد کرد.

7- شناخت درست از نیازهای مشتری

بازشناسی نیاز مشتری مهمترین اصل در مشتری مداری و جذب هرچه بیشتر اوست. چرا که اگاهی و شناخت دقیق از نیازهای مشتری میتواند به شما در اصل مشتری مداری دیجیتال مارکتینگ موثر باشد.

8- توجه به ریسپانسیو بودن سایت

ارایه نسخه مناسب موبایل از  سایت یک اصل مهم در کسب و کارهای اینترنتی است. شما از این طریق کاربران بالقوه زیادی که فقط از نسخه موبایل جهت کارهای اینترنتی خود بهره می برند را نیز جزو مشتریان خود خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *