سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

قرارداد-پریمیر

چگونه یک قرداد حرفه ای برای پروژه پریمیر بنویسیم؟

امروزه فریلنسینگ جزو مشاغل پر طرفدار و پر درآمد محسوب می‌شود. زمانی که افراد وارد این حیطه کاری شوند، دیگر بازگشت به یک زندگی کارمندی برایشان تقریبا غیر ممکن است. افراد زیادی بودند که کار پشت میزی خود را در شرکت ها به امید ورود به حوزه فریلنسینگ رها کردند. اگر از فریلنسرهای مختلف در مورد شرایط کاری آن ها سوال بپرسید قطعا به پاسخ های متفاوت و شگفت آوری برخواهید خورد. برخلاف تصور عمومی تمام فریلنسرها از کار خود راضی نیستند آن هم به این دلیل است که در برخورد با کارفرماها نتوانستند با عملکردی صحیح ظاهر شوند. فریلنسرهای حوزه تدوین فیلم، با قردادهای پروژه پریمیر زیاد مواجه می‌شوند. نوشتن یک قرارداد حرفه ای برای پروژه پریمیر می‌تواند موفقیت یک فریلنسر را در پایان کار تضمین کند. در این مقاله قصد داریم به نکاتی که باید در نوشتن یک قرارداد حرفه ای پریمیر رعایت شوند اشاره خواهیم کرد.

 

سفارش پروژه های پریمیر

این روزها شاهد افزایش سفارش پروژه های پریمیر هستیم. همانطور که در مقاله های پیشین اشاره کردیم، در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بررسی ها نشان داده که در حال حاضر تبلیغات با محتوای ویدیویی از پتانسیل جذب مخاطب بیشتری نسبت به دیگر فرمت های تبلیغاتی برخوردار هستند. نرم افزار پریمیر نیز یکی از برنامه های قدرتمند شرکت ادوبی می‌باشد که صفر تا صد پروژه های پریمیر را پشتیبانی می‌کند. در هنگام ساخت تبلیغات ویدیوی همچون تیزرهای تبلیغاتی، تدوین فیلم بر عهده‌ی نرم افزار پریمیر می‌باشد. جذابیت های گرافیکی پریمیر بسیار زیاد است و بنابراین تعداد قراردادهای پروژه پریمیر رو به افزایش است. در پاراگراف بالا به حوزه فریلنسینگ اشاره کردیم. اینطور نیست که نوشتن قرارداد حرفه ای برای پروژه پریمیر صرفا مختص به این دسته از افراد باشد. شرکت های خدمات دیجیتال مارکتینگ نیز به صورت گسترده ای به ارائه خدمات مربوطه به پریمیر می‌پردازند. چرا که همانطور که اشاره کردیم به دلیل بالا رفتن تعامل مخاطبان به واسطه تبلیغات ویدیویی، کاربردهای پریمیر در تبلیغات برای درصد بالایی از جوامع روشن شده است.

بنابراین، دانستن این که یک قرارداد برای پروژه پریمیر چگونه باید به شکلی حرفه ای نوشته شود دغدغه‌ی فریلنسرها و همچنین بخش قراردادهای یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. در بخش بعدی با چگونگی نوشتن حرفه ای قرارداد پریمیر آشنا خواهید شد و از این پس می‌توانید با رعایت این نکات پروژه های پریمیر را قبول کنید و دیگر نگران کلاهبرداری های احتمالی از جانب کارفرمایان نباشید.

 

نکاتی برای نوشتن یک قرارداد حرفه ای برای پروژه پریمیر

قرارداد-پریمیر

“این قرارداد برابر با ماده ۱۰ قانون مدنی تنظیم و برای طرفین لازم الاجرا است.” این عبارتی است که در ابتدای قراردادها عموما نوشته می‌شود. یک قرارداد حرفه ای برای پروژه پریمیر از بخش های اصلی با عنوان ماده، و از زیربخش ها با عنوان بند تشکیل شده است. برای نوشتن تاریخ، شماره قرارداد و پیوست، در صورت وجود، بخش بالای صفحه سمت چپ را به این کار اختصاص دهید.

 

ماده یک قرارداد پریمیر

در این بخش به معرفی و درج اطلاعات طرفین قرارداد می‌پردازند. اول به نوشتن اطلاعات کارفرما بپردازید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن و آدرس، نام شرکت و شماره ثبت شرکت می‌باشد. سعی کنید این اطلاعات را حتما از خود کارفرما دریافت کنید که بعدا در اطلاعات وارد شده دچار مشکل نشوید. بعد از اطلاعات کارفرما نوبت خودتان است. در یک قرارداد حرفه ای برای پروژه پریمیر سعی کنید حتما تمام اطلاعات را کاملا صحیح وارد کنید.

 

ماده دوم قرارداد پریمیر

در این قسمت به توضیح پروژه پریمیری که قرار است برای کارفرما اجرا کنید می‌پردازید. تمام جزئیات کار را در این قسمت وارد کنید و هیچ چیز را از قلم نیندازید. اگر جزئیات پروژه تان خیلی زیاد شد، برای جلوگیری از ایجاد سردرگمی می‌توانید از پیوست ها استفاده کنید، که همانطور که اشاره کردیم در قسمت بالا سمت چپ قرارداد تعداد آن ها را می‌توانید ذکر کنید. فردی حرفه ای در نوشتن یک قرارداد حرفه ای پروژه پریمیر از کوچک ترین نکته ها هم نمی‌گذرد و همه را مکتوب می‌کند تا بعدا باعث به دردسر افتادن او نشوند.

 

ماده سوم قرارداد پریمیر

هر حوزه کاری از اصطلاحات مخصوص به خود برخوردار است. پروژه های پریمیر نیز ممکن است از اصطلاحاتی برخوردار باشند که برای افراد معمولی قابل فهم نباشند، و یا عبارت های وجود دارند که ممکن است تعریف تمام افراد از آن عبارت ها یکسان نباشد. به همین دلیل در یک قرارداد پروژه پریمیر حرفه ای باید بخشی را به تعاریف اختصاص دهید و کلماتی که موجب ایجاد سردرگمی می‌شوند را توضیح دهید.

 

ماده چهارم قرارداد پریمیر

در این بخش به هزینه قرارداد و نوع پرداخت آن باید اشاره کنید. عموما پیشنهاد می‌شود که کل مبلغ را یک جا آخر کار دریافت نکنید و آن را به پرداخت چند مرحله ای تبدیل کنید. برای مثال می‌توانید درصدی از مبلغ را اول قرارداد و درصد دیگری را اواسط و باقی مبلغ را در هنگام تحویل کار به کارفرما دریافت نمایید. این تقسیم بندی کاملا دل بخواهی و به خواست شما می‌باشد و می‌توانید به هر تعداد بخشی که خواستید با هر درصدی تقسیم کنید. به یاد داشته باشید در یک قراردارد حرفه ای پروژه پریمیر،‌ افراد عموما یک جا هزینه را دریافت نمی‌کنند و از روش پرداخت چند بخشی استفاده می‌کنند.

 

ماده پنجم قرارداد پریمیر

در این بخش باید به بازه‌ی زمانی که قرار است پروژه را به کارفرما تحویل دهید بپردازید و در قرارداد پروژه پریمیر آن را قید کنید.

ماده ششم قرارداد پریمیر

در این ماده به وظایف کارفرما در قبال قرارداد اشاره کنید. برای مثال اینکه کارفرما تا چه زمانی فرصت پرداخت هزینه قرارداد را دارد و… . در ضمن نکته دیگر که در این قسمت حائز اهمیت است،‌ این است که برخی شرکت ها یا کارفرمایان مهم برای خود یک نمایند تعیین می‌کنند و شما حتما باید به یاد داشته باشید که به نماینده فرد یا شرکت اشاره کنید.

ماده هفتم قرارداد پریمیر

در یک قرارداد حرفه ای پروژه پریمیر‌، بخشی وجود دارد که شما به عنوان طرف دوم به مکتوب کردن تعهدات خود می‌پردازید. در این قسمت عنوان می‌کنید که در مقابل کارفرما و پروژه ای که به شما سپرده شده چه تعهدهایی باید داشته باشید.

ماده هشتم قرارداد پریمیر

بحث مالکیت مادی و معنوی کاری که به کارفرما تحویل می‌دهید در این بخش از یک قرارداد پروژه پریمیر حرفه ای گنجانده می‌شود.

ماده نهم قرارداد پریمیر

این بخش را به تاخیر و خسارت هایی که ممکن است در طول پروژه از سمت هر دو طرف پیش بیاید اختصاص دهید. تاخیر می‌تواند از جانب شما و برای مثال به دلیل عدم تحویل پروژه در زمان مقرر باشد، و یا از طرف کارفرما و برای مثال به دلیل عدم پرداخت هزینه پروژه در مدت زمان مشخص. در این قسمت از قرارداد پروژه های پریمیر باید به پیشامدهای ناشی از این تاخیر و خسارات اشاره کنید.

ماده دهم قرارداد پریمیر

گاهی اوقات حوادثی رخ می‌دهند که از جانب شما یا کارفرما قابل کنترل نیستند. این حوادث می‌توانند جنگ، زلزله، بیماری های واگیردار، آتش سوزی،‌ اعتصابات و… باشند. در صورتیکه شما یا کارفرما به دلیل اینگونه حوادث نتوانید انتظارات قید شده در قرارداد را انجام دهید، این موضوع منجر به فسخ قرارداد نمی‌شود. در یک قرارداد حرفه ای پروژه پریمیر به این بخش تعذر می‌گویند.

ماده یازدهم قرارداد پریمیر

این بخش از قرارداد پروژه پریمیر به قسمت حل اختلاف می‌پردازد.

ماده دوازدهم قرارداد پریمیر

در این قسمت از قرارداد حرفه ای پروژه پریمیر به شرایطی که منجر به فسخ قرارداد با کارفرما می‌شوند باید اشاره کنید.

ماده سیزدهم قرارداد پریمیر

در آخرین ماده از قرارداد پروژه پریمیر، تنها طرفین قرارداد باید آگاه بودن خود از تمامی بندها و صفحات قرارداد و یکی بودن نوشته های هر دو قرارداد طرفین را اظهار نمایند.

مرحله نهایی قرارداد پریمیر

پس از نوشتن تمامی موادهای بالا و تایید آن توسط طرفین،‌ حال باید این قرارداد پروژه پریمیر به امضا برسد. برای اینکه بعدا دچار هیچگونه مشکلی نشوید ترجیحا بهتر است پشت و روی تمام صفحات را امضا کنید.

سخن آخر

این روزها درخواست برای عقد قراردادهای پروژه پریمیر با افزایش چشم گیری روبرو است. اگر هنوز کار با این نرم افزار را یاد نگرفتید و علاقه مند به حوزه تدوین فیلم هستید همین حالا آموزش های مقدماتی نرم افزار پریمیر را شروع کنید. همچنین می‌توانید بر اساس مواردی که در بالا برایتان آورده شد و نکاتی که ذکر کردیم، قراردادهایی حرفه ای برای پروژه های پریمیر خود با کارفرما بنویسید و با خیالی آسوده کار خود را آغاز کنید.

 

 

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *