سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نیاز کاربران از سایت ها در دوران کرونا چیست؟

نیاز کاربران از سایت ها در دوران کرونا چیست؟

با شیوع ویروس کرونا شیوه زندگی انسان ها وارد دوره جدیدی شد. در این دوره جدید نوع عادت ها و زندگی افراد، کسب و کارها، نوع عرضه و تقاضا و… همگی دستخوش تغییرات بزرگی شدند. یکی از بزرگترین تغییراتی که در سیاست کسب و کارها به وجود آمد روی آوردن آنها به اینترنت و راه اندازی خط فروش محصولات در وب سایت ها بود. این تغییرات به تبع نوع نیاز کاربران از سایت ها در دوران کرونا را تحت الشعاع قرار داد.در ادامه مقاله نیاز کاربران از سایت ها در دوران کرونا چیست؟ با فروشگاه فندق همراه باشید.

قبل از شروع پاندمی نیز شاهد روی آوردن بیزینس ها به سمت فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی بودیم. ولی نوع عرضه و تقاضای کالاها و خدمات هنوز تغییر چشمگیری نسبت به گذشته پیدا نکرده بود. ولی با ورود ویروس کووید 19 به زندگی افراد، توقعی که کاربران از وب سایت ها داشتند نیز دستخوش تغییرات چشمگیری شد.

کسب اطلاعات بیشتر با منبعی قابل اعتماد تر

یکی از بی سابقه ترین نیاز کاربران از سایت ها در دوران کرونا دریافت اطلاعات از آنها بود. سایتی که بهترین و دست اول ترین اخبار و اطلاعات را در دست مردم قرار می‌داد محبوبیت ویژه تری پیدا می‌کرد. کم کم فرق بین اخبار واقعی و اخبار دروغ نیز مشخص شد و بسیاری از وب سایت هایی که از طریق اخبار نادرست و شایعه پراکنی ترافیک سایت خود را بالا برده بودند، حالا به جایگاه های واقعی خود تنزل پیدا کرده بودند. همه‌ی این ها به دلیل معلوم شدن ارزش اطلاعات درست میان مردم بود.

وب سایت هایی که سئو کاران ماهر تر و تولید کنندگان محتوای حرفه ای تری داشتند شروع به در اختیار گذاشتن اطلاعات صحیح در مورد ویروس کرونا کردند. آنها با علم به اینکه در حال حاضر سرچ شدن کلمه کرونا یکی از ترند ترین سرچ های روز است، برای رفع این نیاز کاربران دست به کار شدند و با این کار اعتبار خود را نزد گوگل نیز بالا بردند.

نیاز کاربران از سایت ها در دوران کرونا چیست؟

نیاز به عرضه کالای دیجیتال بیشتر

شیوع ویروس کرونا نوعی وسواس در بین بیشتر افراد جامعه به وجود آورد. حتما به یاد می‌آورید که چگونه بعد از هر خریدی، برای تمیز کردن اقلام خرید، بوی الکل خانه را بر می‌داشت. البته هنوز هم این روند ادامه دارد و این موضوع باعث تقاضای بیشتر برای عرضه محصولات دیجیتالی شد.

یکی از بارز ترین این محصولات که در دوران پاندمی هم بسیار محبوبیت پیدا کرد، کتاب های آنلاین یا ای بوک ها بودند. محصولی مثل کتاب، خرید آن به صورت دیجیتالی از نظر مالی به صرفه تر است، نیازی به بیرون رفتن از خانه برای خریدن آن نیست و همچنین نیازی به نگرانی از آلوده بودن آن وجود ندارد.

یکی از اصلی ترین نیاز کاربران از سایت ها در دوران کرونا عرضه بیشتر محصولات به صورت دیجیتالی بود تا در این صورت بتوانند با خیال راحت تری خرید کنند و نگران آلوده شدن محیط زندگی هم نباشند.

حمل و نقل سریع و به صرفه

دلیل روی آوردن بیشتر کسب و کارها به دنیای اینترنت چه بود؟ به دلیل شروع پاندمی افراد کمتری ترجیح می‌داد از خانه بیرون بیایند و این موضوع آسیب بزرگی به صاحبان مشاغل زد. پس آنها به فکر راه اندازی خط دیگر فروش محصولات خود افتادند. اما فروش اینترنتی خدمات و محصولات توقعاتی دیگری را به دنبال داشت.

نیاز کاربران از سایت ها در دوران کرونا چیست؟

از جمله نیاز کاربران از سایت ها در دوران کرونا، نیاز آنها به وجود سیستم حمل و نقل مناسب و به صرفه برای دریافت محصولاتی بود که به صورت آنلاین سفارش داده بودند. در دوران کرونا این صنعت بر خلاف صنایع دیگر رشد بسیاری داشت. یکی از توقعاتی که کاربران حالا از وب سایت ها داشتند ارائه قیمت های مناسب تری برای ارسال محصولاتشان بود.

برخی شرکت ها برای پاسخگویی به این نیاز افراد ارسال کالای و خدمات خود را رایگان کردند، برخی با شرایطی مثل خرید بالای رقم خاصی رایگان ارسال می‌کردند، برخی نیز با مناسبت های مختلف ارسال رایگان می‌ذاشتند و برخی دیگر تخفیف های بیشتری را به عنوان تسهیلات برای مشتریان در نظر می‌گرفتند.

جمع بندی

به عنوان کلام آخر باید گفت نیاز کاربران از سایت ها در دوران کرونا در حال افزایش است. به دلیل تغییرات سریعی که در دوران شیوع ویروس اتفاق افتاد است، هماهنگ شدن با سرعت این تغییرات کار آسانی نیست و باید به کسب و کارها فرصت بیشتری برای تطبیق پیدا کردن با این شرایط داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *