سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نقش کرونا در ترند تبلیغات

نقش کرونا در ترند تبلیغات

در دنیای حاضر که متأسفانه ویروس کرونا تمام جنبه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار داده است مسله تبلیغات و کسب و کارهای آنلاین از این مسئله مستثنا نبوده است. با وجود اینکه ویروس کرونا خسارات جانی و مالی زیادی را به همراه داشته است، اما تأثیر مثبت آن برای کسب ‌و کارهای آنلاین غیرقابل ‌انکار است. از جمله این تاثیرهای مثبت می‌توان به ترند تبلیغات در دوران کرونا اشاره کرد.

شاید پیش از این، افراد زیادی به راه اندازی کسب و کار آنلاین فکر نمی‌کردند. هرچند با پیشرفت های اخیر جهانی و افزایش شبکه های اجتماعی و مخاطبان آنها، این بستر از قبل برای افراد فراهم شده بود. چه بسا در کشورهای پیشرفته تر کار آنلاین خیلی قبل تر از شروع پاندمی اتفاق افتاده بود و پایه های اساسی آن از قبل بنا شده بود.

اما در ایران این اتفاق دیرتر رخ داد. قبل از شیوع بیماری بیشتر کسب و کارهایی که خدماتی چون واردات پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی از کشورهای دیگری همچون ترکیه انجام می‌دادند در شبکه های اجتماعی به صورت آنلاین فعال بودند. اما پس از شیوع بیماری روز به روز به کسب و کارهای آنلاین افزوده می‌شد.

نقش کرونا در ترند تبلیغات

رشد و توسعه کسب و کارها در فضای وب و از طرفی تغییر سبک تبلیغات برای پیش برد این نوع کسب و کارها به شدت از ویروس کرونا تاثیر گرفته است. همانطور که شاهد هستید برای پیشبرد هر کسب‌وکاری  تبلیغات نقش مؤثری ایفا می‌کند. حال اگر این نوع کسب و کار با دنیای وب در ارتباط باشد نوع ابزار تبلیغاتی آن نیز متفاوت تر خواهد بود.

تبلیغات

تبلیغات در عرصه های متفاوت به شکل های متفاوتی ظاهر می‌شود. ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که بدون تبلیغات، خصوصا بعد از شیوع پاندمی، موفق شدن یک کسب و کار آنلاین میان انبوهی از کارهایی که روز به روز در حال افزایش هستند کار بسیار دشواری است. کار آنلاین برای بقا و شناخته شدن به تبلیغات نیاز دارد. همچنین همانطور که اشاره شده تبلیغات در همه‌ی پلتفرم ها به یک شکل ظاهر نمی‌شود. قطعا یک تبلیغ تلویزیونی با تبلیغی که در اینستاگرام وجود دارد بسیار متفاوت است.

به شما پیشنهاد می کنیم در مقاله نقش کرونا در ترند تبلیغات با ما همراه شوید تا علاوه بر پرداختن به تأثیر کرونا بر توسعه کسب‌ و کارهای آنلاین شما و پاسخ به پرسش تبلیغات چیست با نقش ترند تبلیغات در دوران کرونا آشنا نماییم.

تبلیغات چیست؟

ابتدا قبل از پرداختن به موضوع اصلی بیایید مروری بر چیستی تبلیغات و هدف از تولید آنها داشته باشیم. به طور کلی به تولید محتوای متنی یا تصویری کوتاهی که باعث جذب مخاطب شده و ذهن وی را درگیر و معطوف به خود کند تبلیغات می‌گویند. همانطور که اشاره شد تبلیغات می‌توانند به شکل یک پیام متنی، تصاویر و یا ویدیویی کوتاه باشند. همچنین امروزه استفاده از تیزرهای تبلیغاتی، موشن گرافیک و فیلم های صنعتی تبلیغاتی خصوصا در دوران پاندمی بسیار ترند شده اند.

نقش کرونا در ترند تبلیغات

اصلا برای چه از تبلیغات استفاده می‌کنیم و دلیل ترند تبلیغات در دوران کرونا چیست؟ استفاده از تبلیغات با اهداف متفاوتی صورت می‌گیرد از جمله: شناساندن برند، تبدیل مخاطب به مشتری، ترقیب افراد به خرید محصولات، معرفی محصول جدید و… . قاعدتا در دوران کرونا به دلیل محبوبیت و گسترش کسب و کارهای آنلاین، معرفی یک برند جدید به بازار نیازمند پشتیبانی تبلیغاتی می‌باشد. و به همین علت نقش تبلیغات در دوران پاندمی و پسا پاندمی کاملا مفهوم جدید پیدا کرده و در حال ورود به دوره‌ی نوین خود می‌باشد. این دوره‌ی نوین می‌تواند پیش درآمد تحولی عظیم در جهت پیشرفت هر چه بیشتر صنعت تبلیغات باشد.

تاثیر کرونا بر توسعه کسب ‌و کارهای آنلاین

با شیوع این ویروس خیلی از کسب‌ و کارها به سمت اینترنتی شدن حرکت کردند و دنیای تجارت تغییرات زیادی را در این حوزه به چشم خود دید. با استفاده از دنیای وب و حضور در فضای مجازی فروشگاه‌های خدمات و محصولات توانستند به ایجاد یک شعبه اینترنتی و فعال در این حوزه اقدام نمایند.

قبل از شیوع ویروس کووید 19 نیز شاهد شکل گیری کسب و کارهای آنلاین بودیم. ولی در آن زمان، ترجیح اکثر مردم خرید به صورت حضوری از مراکز خرید بود. همچنین در آن زمان هنوز اعتماد درستی بین مخاطب و خرید آنلاین شکل نگرفته بود. افراد هنوز شیوه‌ی سنتی خرید و فروش را به شیوه‌ی آنلاین ترجیح می‌دادند و محافظه کار بودنشان باعث می‌شد زیاد به این ترند روز علاقه ای نشان ندهند.

اما در زمان پاندمی، حضور هر چه گسترده‌تر این‌گونه کسب ‌و کارها باعث شد تا مردم در دورانی که امکان خارج شدن از منزل به‌ راحتی و بدون استرس وجود نداشت با خیال راحت اقدام به خرید مایحتاج خود کنند. در واقع خرید اینترنتی محصولات مورد نیاز در دنیا وب توانست پاسخگوی مردم در روزهای قرنطینه باشد. این استقبال از خریدهای مجازی بدون مراجعه حضوری باعث توسعه کسب ‌و کارهای آنلاین از سمت صاحبان مشاغل شد.

تبلیغات در دوران کرونا

ترند تبلیغات در دوران کرونا به سمت فعالیت‌ها و تبلیغاتی مجازی حرکت کرده است. در دورانی که عدم خروج از منزل تبدیل به یک امر ناگزیر شده است ایجاد یک بستر مناسب برای تبلیغات فعالیت‌های اینترنتی و کسب ‌و کارهای آنلاین اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.

نقش کرونا در ترند تبلیغات

آژانس های تبلیغاتی حال بیش از پیش باید تلاش کنند تا خواسته های کارفرمایان خود را اجرا کنند. در دوران شیوع تبلیغات وارد فاز جدیدی شده است. بسیاری از آژانس های تبلیغاتی از کووید 19 در تبلیغات خود استفاده کرده و به دلیل استفاده از هشتگ های ترند کرونا مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده اند.

تبلیغات یک راه بسیار هزینه بر و در عین حال سود آور محسوب می‌شود. سوق دادن مردم به سمت خریدهای اینترنتی زمانی می‌تواند موفق عمل کند که از یک ابزار قوی تبلیغاتی بهره ببرد. بسیاری از پژوهشگران بر این اعتقاد هستند که دیگر ما به دوران قبل از کرونا بر نخواهیم گشت و شرایط کاری و تبلیغاتی روند متفاوتی به خود خواهد گرفت.

این دنیا جدید بعد از کرونا نیازمند تبلیغاتی با همان روند کسب و کار است که در این دوره شیوع پیدا کرده است. رفتار جدید کاربران در این دوره تبلیغاتی مناسب با خود را می‌طلبد. روند کسب ‌و کارهای اینترنتی در این دوره و افزایش مخاطبان موبایل‌ها، تبلت یا کامپیوتر منجر به شتاب تبلیغات اینترنتی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *