6 گام موثر برای موفقیت در اینستاگرام
شاید اگر بخواهیم از معروفیت اینستاگرام صحبت کنیم کمی خنده دار بنظر برسد. چرا که این رسانهی اجتماعی در تار و پود زندگی افراد رخنه کرده است. در حال حاضر کمتر کسی پیدا میشود که حداقل یک پروفایل در اینستاگرام نداشته باشد. از صفحات شخصی عادی گرفته، تا پیج های بیزینسی و اینفلوئنسری، همگی به وفور در این اپلیکشن جهانی پیدا میشوند. اما چند درصد از این صفحات توانسته اند به موفقیت در اینستاگرام دست پیدا کنند.؟ در ادامه مقاله 6 گام موثر برای موفقیت در اینستاگرام با فندقیا همراه شوید تا به بررسی این 6 راهکار بپردازیم.
در حالی که حضور داشتن در اینستاگرام کار هر کسی میتواند باشد، موفق بودن در آن کار هر کسی نیست. به دلیل معروفیت بسیار زیاد اینستاگرام، این شبکه اجتماعی به یک پلتفرم برای معرفی کسب و کارها تبدیل شده است. پس دیده شدن شما یا کسب و کار شما بدون رعایت کردن یک سری اصول اولیه میتواند بسیار کار طاقت فرسایی باشد و چه بسا با شکست کامل مواجه شود.
با رعایت این 6 مورد صفحه اینستاگرام خود را بترکانید!
اینستاگرام به اپلیکشن شلوغی تبدیل شده که نزدیک به یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. هر کدام از این کاربرها میتوانند یک مخاطب و مشتری بالقوه باشد. پس، برای اینکه بتوانید در میان انبوهی از صفحات اینفلوئنسرها و کسب و کارها، مخاطب مورد نظرتان را به برندتان جذب کنید و به موفقیت در اینستاگرام برسید، 6 گام موثر برای موفقیت در اینستاگرام را که در ادامه گفته خواهند شد را جایی یادداشت کنید و یا به خاطر بسپارید.
به ظاهر خود اهمیت بدهید!
در روابط بین انسان ها هم، در اولین برخورد با افراد آن ها را از روی شکل و ظاهرشان قضاوت میکنیم. نام، نام کاربری و بیو پروفایل اینستاگرام هم، همیشه تاثیر آنی اولیه را روی مخاطب میگذارند و باید کاملا هوشمندانه و با دقت انتخاب شوند. سعی کنید نام خود را خیلی طولانی انتخاب نکنید. اگر مقدور است از نقطه و دَش (-) استفاده نکنید. اگر اسم صفحه شما به راحتی در ذهن بماند و نوشته شود، در صورتیکه مخاطبی پیج شما را گم کند، بلافاصله به دلیل راحت بودن نام برندتان، صفحه تان را پیدا میکند.
برای دستیابی به موفقیت در اینستاگرام، انتخاب کلماتی که در بیو استفاده میکنید بسیار حیاتی هستند. بیو مانند کارت ویزیت عمل میکند. اگر برای برندتان شعار تبلیغاتی در نظر گرفته اید میتوانید در بیو پروفایل از آن استفاده کنید. علاوه بر آن، در این قسمت باید کاملا کوتاه و خلاصه، خدماتی که عرضه میکنید را برای مشتری تفهیم کنید. اگر هدفتان گسترش بیزینس در اینستاگرام است، در صورتی که محصولاتی میفروشید و ارسال به سراسر کشور دارید، به این موضوع در بیو اشاره کنید.
همچنین شما مجاز به قرار دادن یک لینک وبسایت در بیو میباشید. پس اگر برای برند خود سایت فعالی دارید حتما آدرس آن را در بیو خود لحاظ کنید.
حواستان باشد تعداد کاراکترهایی که میتوانید در بیو بگنجانید محدود است پس کلماتتان را با دقت بسیاری انتخاب کنید.
تولید محتوای جذاب، اساس موفقیت در اینستاگرام
یکی از مهم ترین و اساسی ترین کارهایی که باید برای جذب مخاطب هدفتان انجام دهید تولید محتوای مفید و کاربردی میباشد. در دوره ای که آن را مدرن نام گذاری میکنیم، افراد دیگر برای بدست آوردن اطلاعات تلاش نمیکنند. چراکه تصمیم میگیرند صفحاتی را دنبال کنند که هر گاه اینستاگرام شان را باز میکنند اطلاعات جدیدی را بدون هیچ زحمتی به آنها منتقل کنند.
پس باید به نیازهای مخاطبانتان توجه کنید و بر طبق آن محتوا تولید کنید. بگذارید این گونه بیا کنم، حتی اگر هیچ کدام از گام های دیگر را رعایت نکنید، در صورتیکه محتوای خلاقانه و یونیک تولید کرده باشد به مرور زمان فالوورها به سمت صفحه تان سرازیر خواهند شد. اما این روند طول میکشد. با رعایت اصول دیگر میتوانید این مدت زمان را کاهش دهید.
برای رسیدن به موفقیت در اینستاگرام، باید به روش های تولید محتوای جدیدی که روز به روز هم بیشتر میشوند مسلط شوید. تولید محتوا نیازی نیست حتما در قالب متون طولانی باشد. استفاده از تصاویر جذاب و درست کردن ویدیو، که این روزها بسیار محبوب است، بسیار جلب توجه کننده هستند. در ضمن اگر قصد دارید محتوای متنی تولید کنید، حواستان باشد که مخاطب ها این روزها حوصلهی خواندن متون طولانی را ندارند. پس کوتاه اما مفید بنویسید.
از هشتگ ها غافل نشوید
این روزها، هشتگ ها جزء جدایی ناپذیر پست های اینستاگرامی هستند. استفاده نکردن از هشتگ ها میتواند شانس دیده شدن برند شما را تا حد بسیار زیادی پایین بیاورد. سوال اینجاست که چگونه هشتگ مناسب پیدا کنیم؟ باید به صورت ترکیبی عمل کنید. ابتدا میتوانید در قسمت سرچ هشتگ، هشتگ هایی که به فعالیت پیج شما نزدیک تر هستند را پیدا کنید. حال باید به این شکل عمل کنید که از هشتگ هایی با فالوورهایی بسیار زیاد و سپس هشتگ های اختصاصی تری که فالوورهای کمتری دارند در پست های خود استفاده کنید.
برای موفقیت در اینستاگرام منظم باشید
الگوهای اینستاگرام به نظم اهمیت بسیار میدهند. برای انتشار پست ها و استوری های خود تایم لاین مشخصی در نظر بگیرید. پس از پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار پست ها (این کار را با آزمون و خطا میتوانید انجام دهید)، باید حتما به طور کاملا منظم هر دفعه در همان روز و ساعت پست خود را منتشر کنید. برای شروع بسیار خوب است که روزانه 2 الی 3 پست در ساعت های معین در پیج خود قرار دهید.
مخاطب خود را بشناسید و با او تعامل برقرار کنید
اگر صفحه ای با چند هزار دنبال کننده داشته باشید که بیشتر آنها عملا مخاطب هدف شما نیستند، پس خوشحال نباشید زیرا به موفقیت در اینستاگرام هنوز دست نیافته اید. دلیل آن بسیار واضح است. زمانی به کسب درآمد خواهید رسید که تعداد بیشتری از فالوورهای شما را مخاطبان هدف و مشتریان پتانسیل دار تشکیل داده باشند. صحفه ای که 100 فالوور داشته باشد و 90 تای آن مشتریان بالقوه باشند، بسیار موفق تر از صفحه 1000 فالووری با مشتریان بالقوه کمتر، عمل میکند.
تبلیغات داشته باشید
برای دستیابی به موفقیت در اینستاگرام تبلیغات را فراموش نکنید. تبلیغات مانند گاز نیترو در مسابقات ماشین رانی عمل میکنند. با دنبال کردن اینفلوئنسرها میتوانید آنهایی که فالوور هایشان را عمدتا جامعه هدف شما تشکیل داده اند را پیدا کنید و از آن ها درخواست تبلیغ محصول داشته باشید. این گونه تبلیغات میتوانند به شکل پرداخت وجه، صرفا فرستادن محصول به صورت رایگان برای شخص تبلیغ کننده و یا هم ارسال محصول و هم پرداخت وجه باشد.