سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شعار تبلیغاتی برای یک برند موفق

شعار تبلیغاتی برای یک برند موفق

 

ضرورت استفاده از شعار تبلیغاتی

همانطور که لوگو سعی در شناساندن برند به شکل مصور و حک کردن آن در ذهن مشتری را دارد، وظیفه‌ی شعار تبلیغاتی نیز شناساندن برند به شکل کلامی می‌باشد. شعارهای تبلیغاتی در موفقیت برندها تاثیر بسزایی دارند. به دلیل ماهیت شعارها و کوتاه بودن آنها،‌ هر چه یک شعار هوشمندانه تر انتخاب شود، یک برند راحت تر در اذهان عمومی جا افتاده و باقی می‌ماند. برای ساخت یک شعار یا tagline تبلیغاتی موفق، ابتدا می‌بایست فعالیت های برند خود را به خوبی ارزیابی کنید و اول از همه خود شما آن را بهتر بشناسید.

تفاوت tagline و slogan

در زبان انگلیسی دو کلمه tagline و slogan در فارسی به شعار تعبیر می‌شوند. اما جالب است بدانید در پس این دو کلمه معانی متفاوتی نهفته است. معنی Solan نسبت به tagline عمومی تر است و سعی در دنبال کردن و شناساندن اهداف یک کسب و کار و ماهیت آن به مشتریان دارد. در صورتی که tagline بیشتر با معنی شعار تبلیغاتی هم خوانی داشته و هدفش انتقال پیام یک برند به مخاطب می‌باشد.

شعار تبلیغاتی برای یک برند موفق

جذب مشتری وفادار

بیایید قبول کنیم از همان ابتدای شکل گیری اقتصاد، این حوزه به صورت تمام و کمال تداومش به وجود مشتری وابسته بود. اگر مشتری وجود نداشته باشد یعنی تقاضایی وجود ندارد و در نتیجه اقتصاد بی معنا می‌شود. در دوره ای که رقابت بین برندها و کسب و کارها از هر دوره‌ی دیگری بیشتر است، شعارهای تبلیغاتی بیش از پیش اهمیت خود را نشان داده اند.

امروز برندی موفق است که مشتریان وفادار بیشتری داشته باشد. برای جذب مشتری بیشتر نیز تلاش بیزینس ها باید روی علایق مخاطبان تمرکز شود. برای مثال شعاری که ساده و روان و در عین حال جالب و دقیقا بیانگر شخصیت یک برند باشد، به مذاق مخاطبان بیشتر خوش آمده و در ذهنشان زودتر ثبت می‌شود.

مغز انسان تمایل به گرایش به عکس ها، جملات و به طور کلی محتواهای چشمگیر و در عین حال ملموس و روان دارد. پس انتخاب یک شعار تبلیغاتی هوشمندانه برای یک برند موفق بسیار تاثیرگذار است، ولی در عین کار آسانی نیست.

چگونه یک شعار تبلیغاتی جذاب درست کنیم؟

با رعایت نکاتی که در ادامه برایتان آورده ایم می‌توانید شعاری بسازید و در ذهن ها باقی بمانید.

به یاد داشته باشید که اول از همه شعار شما باید به راحتی خوانده شده و حتی نوشته شود. قاعدتا شعارهایی که اصل سادگی و روان بودن را رعایت نکنند و از کلمات به اصطلاح قلمبه سلمبه استفاده کنند، به سختی خوانده می‌شوند و به طبع به سادگی هم به فراموشی سپرده می‌شوند.

فاکتورهای بلد در زندگی روزمره را مد نظر داشته باشید. مثلا ترافیک و شلوغی، آلودگی هوا، حفاظت از محیط زیست و… مواردی هستند که به صورت آماده در ذهن مشتریان از قبل وجود دارند. با پیدا کردن فاکتورهایی که به برند شما مربوط هستند و استفاده از آن در شعار تبلیغاتی برند خود، راحت تر می‌توانید به حافظه‌ی بلند مدت مخاطبان راه پیدا کنید.

با حواس پنج گانه افراد بازی کنید. تحقیقات نشان داده اند اگر در لحظه خاصی بوی خاصی را حس کرده باشید، اگر بعدا دوباره آن بو به مشامتان برسد، آن لحظه‌ی خاص دوباره برایتان تداعی می‌شود. این تحقیق نشان می‌دهد حواس پنجگانه در تشکیل حافظه نقش دارند. شما می‌توانید با ساخت شعاری تبلیغاتی، حواس پنجگانه افراد را برانگیزید و به این ترتیب به احتمال بیشتری در خاطره‌ی افراد ثبت شوید.

شعار تبلیغاتی برای یک برند موفق

برندها دارای شخصیت هستند. همانطور که انسان ها با عادات و رفتارهای خود شخصیت خود را نشان می‌دهند، برندها نیز با شعارهای تبلیغاتی شان به شکل قابل توجهی شخصیت شان را به مخاطبان نشان می‌دهند. به همین دلیل سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که بیانگر هویت برندتان به مشتری باشند.

انسان ها اساسا موجوداتی قدرت طلب هستند. در صورتی که بتوانید شعاری بسازید که برای افراد انگیزه بخش باشد و به آنها حس قدرت بدهد، مطمئن باشید چند پله از رقبایتان جلو می‌افتید.

همانطور که اشاره شد، برندها شخصیت دارند و شخصیت برندها همانند آدم ها با یکدیگر متفاوت است. پس، شعار تبلیغاتی خود را منحصر بفرد انتخاب کنید. به هیچ عنوان کپی نکنید، و به یاد داشته باشید الگو گرفتن تا زمانی خوب است که به کپی کردن تبدیل نشود.

چرا برای موفقیت یک برند از tagline استفاده می‌کنیم؟

تمام تلاش یک برند در بازار شلوغ امروز، ماندگاری در حافظه مشتریان است. استفاده از شعارهای تبلیغاتی در این زمینه کمک به سزایی می‌کنند. از طرف دیگر شما باید در یک نگاه نقاط قوت و ضعف برند خود را به دیگر بشناسانید و تنها راه آن استفاده از tagline ها می‌باشد. بعلاوه، همانطور که اشاره کردیم رقیبان زیادی در تمام حوزه‌ های کسب و کار وجود دارند. یکی از راه هایی که می‌تواند وجه تمایزی بین شما و آنها بیندازد استفاده از شعار تبلیغاتی هوشمندانه و هدفمند است.

شعار تبلیغاتی برای یک برند موفق

به طور کلی شما باید منحصر بفرد بودن برندتان را به طریقی به مخاطبانتان القا کنید. این طرق می‌توانند به روش های مختلفی از جمله طراحی لوگو مناسب و انتخاب کلماتی پرقدرت نمود پیدا کنند. تمام هدف این چند کلمه ای که در یک شعار نوشته می‌شود، جذب مخاطب به یک کسب و کار و به دنبال داشتن موفقیت هر چه بیشتر برای یک برند است.

سخن پایانی

اگر تصمیم گرفته اید برای برندتان شعار تبلیغاتی بنویسید، بسیار هم خوب است ولی حتما باید با یک متخصص مشورت کنید. استفاده از کلمات نامناسب می‌تواند ضربه بدی به کسب و کار شما بزند و مشتری را از برندتان دلزده کند. گاهی اوقات افراد فکر می‌کنند در شعار، استفاده از کلمات تخصصی و کلماتی که به درک زیادی نیاز دارند، می‌تواند بسیار جالب توجه باشد، در صورتیکه اینطور نیست.

خواندن شعارهای تبلیغاتی در یک لحظه اتفاق می‌افتد و مشتریان زمانی برای تجزیه و تحلیل کلمات شما ندارند. و نکته دیگر اینکه سعی کنید با مخاطب خود دوست باشید. از کلمات دستوری و خیلی جدی در شعارهایتان استفاده نکنید.

اگر بتوانید حس گرم و دوستانه ای را در مخاطب خود به وجود آورید، در واقع موفق شده اید او را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. و در آخر، هیچ گاه اغراق نکنید. بیان کلماتی در شعارها که عملا در شخصیت برند شما تعریف نشده اند تنها آبروی برندتان را زیر سوال می‌برند. همیشه تلاش کنید با مشتریان خود روراست باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *