سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راه اندازی یک کسب و کار موفق

آیا فردی را می‌شناسید که رویای راه اندازی یک کسب و کار موفق را در سر نپروراند؟ من که نمی‌شناسم. داشتن کسب و کاری که از قضا موفق هم باشد یکی از اهدافی است که اکثر غریب به اتفاق افراد در طول زندگی خود دنبال می‌کنند. معمولا پس از جمع کردن یک سرمایه اولیه برای راه اندازی یک کسب و کار، سوال مهم بعدی ای که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانیم موفق بودن بیزینس خود را تضمین کنیم؟

راه های مختلفی برای موفقیت در کسب و کارها وجود دارند که دانستن و حرفه ای شدن در آنها می‌تواند کار شما را از بقیه افرادی که بدون دانش اولیه وارد این حوزه می‌شوند متمایز کند. کتاب های مختلفی نیز برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در بازار وجود دارند. از مثال های آن می‌توان به کتاب کار عمیق، اثری از کال نیوپورت اشاره کرد.

قدم های الزامی برای داشتن شروعی پر قدرت

در ابتدا می‌خواهم به این موضوع اشاره کنم که اگر سرمایه‌ی هنگفتی برای شروع ندارید، اصلا جای نگرانی نیست. برای راه اندازی یک کسب و کار موفق حتما نیازی نیست دفتری اجاره کنید و کارمند استخدام کنید. شما می‌توانید با مقدار ناچیزی سرمایه اولیه استارت بیزینس خود را در خانه بزنید. امروزه بسیاری از کسب و کارهای خانگی به درآمدهای بسیار بالایی دست یافته اند، طوری که افراد زیادی تمایل به ترک مشاغل خود و شروع بیزینس خود در اتاق شخصی شان در خانه دارند.

حالا که خیالتان از بابت سرمایه راحت شد، می‌توانید با خیالی آسوده ایده پردازی کنید. پیش خودتان فکر کنید که به چه زمینه ای علاقه مند هستید و آیا این زمینه پاسخگوی نیازمند افراد هست یا خیر. چرا که ممکن است ایده ای به ذهن شما برسد که در این مکان و زمان به کار افراد نیاید و بنابراین به سود آنچنانی ای دست پیدا نکنید.

از طرف دیگر، اگر شما هیچ علاقه ای به کار در زمینه ای که مخاطبان زیادی دارد نداشته باشید، و صرفا به دلیل محبوبیت آن و به طبع رسیدن به سود خوب در کوتاه مدت تصمیم به انتخاب آن را گرفته باشید، باید بگویم اصلا راه درستی را پیش نگرفته اید. چرا که نبود علاقه در یک کار، هرچقدر هم که سود خوبی داشته باشد، به مرور زمان شما را سرد کرده و آن کار را کنار خواهید گذاشت. پس، هدف خود را عاقلانه و با سنجیدن تمام جوانب آن انتخاب کنید.

قدم بعدی تخصص و مهارت یافتن در حیطه‌ی اینترنت و شبکه های اجتماعی است. بیایید قبول کنیم در عصر تکنولوژی هیچ زمینه ای وجود ندارد که وابسته به اینترنت نباشد. این روزها افراد بلند پروازانه تر نیز فکر می‌کنند و با اتصال کسب و کارشان به شبکه جهانی اینترنت، نه تنها قصد دارند در کشور خودشان مخاطبان هدف بیشتری پیدا کنند، بلکه در کشورهای دیگر نیز قصد دارند شناخته شوند و درآمد ارزی برای خود داشته باشند.

با دیگران هم فکری کنید

برای راه اندازی یک کسب و کار موفق، شاید در ابتدا فکر کنید ایده های زیادی در ذهن دارید و دیگر نیازی به هم فکری با دیگران نیست. اما موضوع اصلی اینجاست که گوش دادن به نظرات افراد در مورد ایده تان و بررسی آن از منظر دیدگاه آنها بسیار می‌تواند کمک کننده باشد.

چرا که هر فرد افکار و عقاید مخصوص به خود را داشته و همچنین تجربیات متفاوتی نیز می‌تواند داشته باشد. پس اگر اطرافتان افرادی هستند که می‌توانید از تجربیات و ایده ها و افکارشان استفاده کنید، کاملا از هم فکری با آنها استقبال کنید چرا که همین کار می‌تواند بیزینس شما را چند پله از بقیه جلوتر بیندازد.

عمیق تر کار کنید

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، کتابی با عنوان کار عمیق به چاپ رسیده است. در این کتاب کال نیوپورت تلاش می‌کند تا به خواننده نشان دهد عمیق شدن در زمینه‌ی کاری که انجام می‌دهد چقدر می‌تواند تاثیرگزار باشد. او معنی عمیق شدن را اینگونه توصیف می‌کند که فرد برای گرفتن بهترین نتیجه باید تمرکز خود را کاملا روی کاری انجام می‌دهد بگذارد و عواملی که حواس او را پرت می‌کنند دوری کند. همچنین بیان می‌کند برای موفق شدن در اقتصاد قرنی که در آن زندگی می‌کنیم باید در مهارت های خاصی که از الزامات کار ما هستند حرفه ای شویم.

در مورد ارتباط کار عمیق و راه اندازی یک کسب و کار موفق، می‌توان گفت که اگر فردی قصد راه اندازی بیزینسی را دارد و از قضا عزم خود را برای موفق کردن کسب و کار خود جمع کرده است، باید به صورت تمام و کمال تمرکز خود را روی آن گذاشته و به طور جد هر آموزشی که نیاز است برای حرفه ای شدن در آن زمینه یاد بگیرد را دنبال کند. در این صورت است که می‌توان صفت موفق را به دنباله‌ی کسب و کار چنین فردی چسباند.

کمک بخواهید

گاهی اوقات ترجیح می‌دهیم همه‌ی کارها را خودمان تنها به دوش بکشیم. راه اندازی یک کسب و کار موفق شاید در مقیاس های کوچکتر به تنهایی قابل انجام باشد، اما اگر در مقیاس های بزرگ فکر می‌کنید بهتر است همراهانی در این راه داشته باشید. مسئولیت راه اندازی بیزینس ها زیاد است.

از یادگیری و حرفه ای شدن در کار گرفته، تا راه اندازی شبکه های اجتماعی، ساخت وبسایت، تبلیغات، اگر دفتری دارید دنبال کردن جواز کسب و بیمه و غیره و غیره و غیره می‌تواند برای یک نفر بسیار طاقت فرسا باشد. حتی اگر تمایلی به داشتن شریک کاری ندارید،‌ می‌توانید دستیار قابل اعتمادی برای خود پیدا کنید و بخشی از وظایف را به او بسپارید و خودتان بیشتر روی کار اصلی متمرکز شوید.

جمع بندی

این روز ها به دلیل به وجود آمدن بسترهای مناسب معرفی بیزینس های نوپا، راه اندازی یک کسب و کار موفق دیگر کار دور از ذهنی نیست. اما همین موضوع باعث ایجاد یک فضای رقابتی بین صاحبان کسب و کارها شده است.

با رعایت نکته هایی که در این مقاله برایتان آوردیم، می‌توانید راه موفقیت بیزینس خود را نسبت به افرادی که اطلاعات کمتری دارند هموارتر کنید و وجه تمایز خود را با دیگران نشان دهید. همچنین، هیچ گاه فراموش نکنید کیفیت کاری که در بیزینس خود ارائه می‌دهید شخصیت کسب و کار شما را می‌سازد و در به موفقیت رسیدن آن نقشی بسیار حیاتی را ایفا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *